Drodzy Koleżanki i Koledzy Członkowie i Przyjaciele Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Służby Celnej w Przemyślu.

Niech Nowy Rok 2020 będzie dla nas czasem przynoszącym wszystkim same dobre zdarzenia. Niech nam dopisuje zdrowie , omijają nas zmartwienia i smutki, a radość ze wspónego spędzania czasu wśród najbliższych i przyjaciół towarzyszy nam przez cały rok. Niech ten rok 2020 obfituje nam wieloma spotkaniami w pięknych miejscach w dobrym towarzystwie.

Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku,

Zyczy Wam

Zarząd Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Służby Celnej

gif szczesliwego owego roku 3 gap

Koleżanki i Koledzy członkowie Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Służby Celnej ,

nasi Przyjaciele i osoby wspierające działalność SEiRSC

Życzymy Wam zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, pomyślności i spełnienia się wszystkich zamierzeń i planów. Niech te Święta upłyną nam wszystkim w atmosferze pojednania wzajemnego zrozumienia i miłości wzajemnej. Na przekór toczącej się obok nas rzeczywistości rozmawiajmy ze sobą , słuchajmy się nawzajem starajmy się obiektywnie oceniać rzeczywistość. Nie dajmy sobie wmawiać , źe czas który minął był zły bo urodziliśmy się w niedobrych czasach. Każdy czas jest dobry dla dobrych ludzi a ten który wspólnie spędziliśmy był najlepszy ze wszystkich.

Wszystkiego Najlepszego !!!

Zarząd Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów

Służby Celnej

w Przemyślu

depositphotos 34174243 stock photo lush christmas tree with colorful

W dniu 18.12. o godz. 15.30 . w restauracji Karczma w Przemyślu ul. Mnisza odbyło się się coroczne spotkanie opłatkowe członków Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Służby Celnej w Przemyślu W spotkaniu wzięli udział  ks. Kapelan K. Skałkowski oraz Naczelnik Urzędu Celno Skarbowego w Przemyślu insp.s.c. Pan Andrzej Pasternak i członkowie Stowarzyszenia. Spotkanie otworzył ks. kapelan modlitwą kolędą odśpiewaną mocnymi głosami obecnych oraz  życzeniami świątecznymi. Do źyczeń dołączył się Pan Naczelnik Urzędu Celno Skarbowego w Przemyślu oraz Prezes SEiRSC Tadeusz Milanowski. W czasie konsumpcji podanych potraw trwała ożywiona rozmowa i jakżeby inaczej,  dominowały w niej wspomnienia. Wszyscy obecni unikali w miarę możliwości tematów bieżących wydarzeń w polityce krajowej co znacząco wpłynęło na miłą atmosferę spotkania opłatkowego.Wszyscy z niecierpliwością czekamy do następnego spotkania. Zdjęcia ze spotkania wykonane przez kol. Piotra Bieleckiegp w zakłądce galeria - ważne wydarzenia- spotkanie opłatkowe 2019.

S. Trojnar

op25

op27

Byliśmy w Sanoku!!!
Wykorzystując piękną jesienną aurę udaliśmy się do Sanoka. Trasą z Przemyśla przez Dynów jechaliśmy nastepnie doliną Sanu podziwiając piękne jesienne krajobrazy Bieszczad. Podróży przewodził niazastąpiony w takich przypadkach kol. Piotr Bielecki opowiadając o mijanych miejscach i mieszkających w nich mieszkańcach a także o ich przeszłości , pochodzeniu i wędrówkach ludów. W Sanoku zwiedziliśmy skansen zabytków kulturowych i architektonicznych z przełomu XVII, XVIII, XIX i XX wieku a sympatyczna Pani przewodnik opowiedziała nam zajmującą  historię ziemi sanockiej i ludności zamieszkalej na tych terenach. Oglądaliśmy piękne zabytki architektury mieszkalnej i sakralnej tych terenów. Piękna sloneczna pogoda towarzysząca nam w podróży spowodowała że uczestnicy wyjazdu mimo wcześniejszego sceptycznego podejścia do wyjazdu, uznali pomysł jesiennego wypadu za udany. Zapraszam wkrótce do odwiedzenia galerii zdjęć w zakładce ghaleria-Ważne wydarzenia-Sanok 2019'
S. Trojnar

Zastanawialiśmy się od niedawna jak uczcić Dzień Służby Celnej w gronie byłych  funkcjonariuszy zrzeszonych w SEiRSC. Od 2 lat organizujemy spotkanie opłatkowe w gronie osób będących członkami Stowarzyszenia i pomyśleliśmy , że warto spotkać się z okazji Święta Służby Celnej. W sytuacji  w której Służba celna została wchłonięta przez Krajową Administrację Skarbową a kontakt funkcjonariuszy w stanie spoczynku tą instytucją jest znikomy postanowiliśmy świętować samodzielnie i troszkę mniej oficjalnie. Pomysł potkania został zrealizowany w pięknym miejscu niedaleko Przemyśla w Biesiadni Łowieckiej Koła Łowieckiego Ponowa w Łętowni k/Przemyśla. Dzięki pomocy kol. Antka Sokołowskiego który przygotował całą imprezę poświęcając temu przedsięwzięciu dużo wysiłku i czasus , spotkaliśmy się w dniu 12.09 w tym miejscu przy grillu. Uczestnicy tego spotkania aktywnie włączyli się w przygotowanie spotkania. Koleżanka Jasia Lubowicz upiekła pyszny placek pozostali utrzymywali ogień na grillu piekąc kiełbaski i pyszną kaszankę. Uczestnicy przyjechali zaopatrzeni w napoje z zawartością środka wzmacniającego. Do naszego grona dołączył ksiądz kapelan Zbigniew Skałkowski oraz Pan Marek Kyc honorowy członek Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Służby Celnej w Przemyślu. Rozmowom nie było końca, a w miarę upływu czasu i spożywania napojów wzmacniających struny głosowe rozpoczęły się również śpiewy biesiadne.Spotkanie nasze przedłużyło się nieco a niektórzy koledzy mieli nawet opory z rozstaniem się z tym pięknym miejscem i jedynym w swoim rodzaju towarzystwem.

Zdjęcia z imprezy na naszej stronie na facebooku  https://www.facebook.com/seirsc , a wkrótce rownież w galerii na tej stronie w zakładce "ważne wydarzenia"

S.T.IMG 20190912 160150

IMG 20190912 184408

IMG 20190912 160535

Zgodnie z wcześniejszymi planami w dniu 04.09 pojechaliśmy do Łąńcuta aby w Muzem - Zamku rodziny  Potockich zwiedzić aktualnie dostępne dla zwiedzających pomieszczenia i eksponaty. Niewielka grupka chętnych koleżanek i kolegów oraz piszący te słowa mieli okazję obcowania z atmosferą dawnych lat oraz dziełami sztuki i zabytkami zgromadzonymi w muzeum. Pani przewodnik bardzo przystępnie i mądrze oprowadziła nas po byłej posiadłości Potockich opowiadając dzieje Zamku w Łańcucie jak również dzieje poszczególnych członków tej rodziny polskich magnatów. Mimo , że dla większości zwiedzającyh koleżanek i kolegów była to kolejna wizyta w muzeum to podróż w przeszłość i kontakt z przepięknym otoczeniem była niezapomnianym przeżyciem. Po solidnej porcji posiłku intelektualnego i duchowego przyszedł czas na posiłek cielesny ponieważ pojechaliśmy do karczmy Pastewnik k/Przeworska. Organizatorom wyjazdu chodziło nie tyle o zaspokojenie głodu uczestników wyjazdu ale także , a może przede wszystkim stworzenie okazji do pogadania i ustalenie planów działalności Stowarzyszenia na dalszą część sezonu. Ustaliliśmy, że w dniu 12.09. w miejscowości Łętownia k/Przemyśla z okazji zbliżającego się Swięta Służby Celnej spotkamy sie przy grillu na które to spotkanie zapraszamy koleżanki i kolegów.

Bardzo nam brakowało kol. Piotra Bieleckiego nieocenionego wspóltowarzysza takich wyjazdów, jego wiedzy i pięknych zdjęć w jego wykonaniu. Piotrze czekamy z niecierpliwością na Twój powrót do naszego skromnego grona.

Nieudolne fotografie w moim wykonaniu oraz dużo lepsze w wykonaniu kol. Leszka Karasińskiego znajdziecie w zakładce Galeria-Ważne wydarzenia-Łańcut 2019. Oczywistym jest, że najlepsze fotografie z zamku znajdziecie na stronie   https://www.zamek-lancut.pl/.  Do zobaczenia na następnym spotkaniu.

S.T.

69598996 2284830405162972 224897750477570048 n69962302 2284830455162967 6540418512366600192 n

69592087 2284829945163018 1064388394546626560 n

Please publish modules in offcanvas position.