Byliśmy w Sanoku!!!
Wykorzystując piękną jesienną aurę udaliśmy się do Sanoka. Trasą z Przemyśla przez Dynów jechaliśmy nastepnie doliną Sanu podziwiając piękne jesienne krajobrazy Bieszczad. Podróży przewodził niazastąpiony w takich przypadkach kol. Piotr Bielecki opowiadając o mijanych miejscach i mieszkających w nich mieszkańcach a także o ich przeszłości , pochodzeniu i wędrówkach ludów. W Sanoku zwiedziliśmy skansen zabytków kulturowych i architektonicznych z przełomu XVII, XVIII, XIX i XX wieku a sympatyczna Pani przewodnik opowiedziała nam zajmującą  historię ziemi sanockiej i ludności zamieszkalej na tych terenach. Oglądaliśmy piękne zabytki architektury mieszkalnej i sakralnej tych terenów. Piękna sloneczna pogoda towarzysząca nam w podróży spowodowała że uczestnicy wyjazdu mimo wcześniejszego sceptycznego podejścia do wyjazdu, uznali pomysł jesiennego wypadu za udany. Zapraszam wkrótce do odwiedzenia galerii zdjęć w zakładce ghaleria-Ważne wydarzenia-Sanok 2019'
S. Trojnar

Zastanawialiśmy się od niedawna jak uczcić Dzień Służby Celnej w gronie byłych  funkcjonariuszy zrzeszonych w SEiRSC. Od 2 lat organizujemy spotkanie opłatkowe w gronie osób będących członkami Stowarzyszenia i pomyśleliśmy , że warto spotkać się z okazji Święta Służby Celnej. W sytuacji  w której Służba celna została wchłonięta przez Krajową Administrację Skarbową a kontakt funkcjonariuszy w stanie spoczynku tą instytucją jest znikomy postanowiliśmy świętować samodzielnie i troszkę mniej oficjalnie. Pomysł potkania został zrealizowany w pięknym miejscu niedaleko Przemyśla w Biesiadni Łowieckiej Koła Łowieckiego Ponowa w Łętowni k/Przemyśla. Dzięki pomocy kol. Antka Sokołowskiego który przygotował całą imprezę poświęcając temu przedsięwzięciu dużo wysiłku i czasus , spotkaliśmy się w dniu 12.09 w tym miejscu przy grillu. Uczestnicy tego spotkania aktywnie włączyli się w przygotowanie spotkania. Koleżanka Jasia Lubowicz upiekła pyszny placek pozostali utrzymywali ogień na grillu piekąc kiełbaski i pyszną kaszankę. Uczestnicy przyjechali zaopatrzeni w napoje z zawartością środka wzmacniającego. Do naszego grona dołączył ksiądz kapelan Zbigniew Skałkowski oraz Pan Marek Kyc honorowy członek Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Służby Celnej w Przemyślu. Rozmowom nie było końca, a w miarę upływu czasu i spożywania napojów wzmacniających struny głosowe rozpoczęły się również śpiewy biesiadne.Spotkanie nasze przedłużyło się nieco a niektórzy koledzy mieli nawet opory z rozstaniem się z tym pięknym miejscem i jedynym w swoim rodzaju towarzystwem.

Zdjęcia z imprezy na naszej stronie na facebooku  https://www.facebook.com/seirsc , a wkrótce rownież w galerii na tej stronie w zakładce "ważne wydarzenia"

S.T.IMG 20190912 160150

IMG 20190912 184408

IMG 20190912 160535

Zgodnie z wcześniejszymi planami w dniu 04.09 pojechaliśmy do Łąńcuta aby w Muzem - Zamku rodziny  Potockich zwiedzić aktualnie dostępne dla zwiedzających pomieszczenia i eksponaty. Niewielka grupka chętnych koleżanek i kolegów oraz piszący te słowa mieli okazję obcowania z atmosferą dawnych lat oraz dziełami sztuki i zabytkami zgromadzonymi w muzeum. Pani przewodnik bardzo przystępnie i mądrze oprowadziła nas po byłej posiadłości Potockich opowiadając dzieje Zamku w Łańcucie jak również dzieje poszczególnych członków tej rodziny polskich magnatów. Mimo , że dla większości zwiedzającyh koleżanek i kolegów była to kolejna wizyta w muzeum to podróż w przeszłość i kontakt z przepięknym otoczeniem była niezapomnianym przeżyciem. Po solidnej porcji posiłku intelektualnego i duchowego przyszedł czas na posiłek cielesny ponieważ pojechaliśmy do karczmy Pastewnik k/Przeworska. Organizatorom wyjazdu chodziło nie tyle o zaspokojenie głodu uczestników wyjazdu ale także , a może przede wszystkim stworzenie okazji do pogadania i ustalenie planów działalności Stowarzyszenia na dalszą część sezonu. Ustaliliśmy, że w dniu 12.09. w miejscowości Łętownia k/Przemyśla z okazji zbliżającego się Swięta Służby Celnej spotkamy sie przy grillu na które to spotkanie zapraszamy koleżanki i kolegów.

Bardzo nam brakowało kol. Piotra Bieleckiego nieocenionego wspóltowarzysza takich wyjazdów, jego wiedzy i pięknych zdjęć w jego wykonaniu. Piotrze czekamy z niecierpliwością na Twój powrót do naszego skromnego grona.

Nieudolne fotografie w moim wykonaniu oraz dużo lepsze w wykonaniu kol. Leszka Karasińskiego znajdziecie w zakładce Galeria-Ważne wydarzenia-Łańcut 2019. Oczywistym jest, że najlepsze fotografie z zamku znajdziecie na stronie   https://www.zamek-lancut.pl/.  Do zobaczenia na następnym spotkaniu.

S.T.

69598996 2284830405162972 224897750477570048 n69962302 2284830455162967 6540418512366600192 n

69592087 2284829945163018 1064388394546626560 n

Wczoraj w godzinach nocnych zmarła żona Piotra Bieleckiego Basia. Była uczestnikiem naszych spotkań i wyjazdów spokojem i pogodą ducha, kulturą osobistą mądrością imponowała nam wszystkim. Basiu będzie nam Ciebie bardzo brakowało i pozostaniesz na zawsze w naszej pamięci.

Piotrze nie mam słów żeby wyrazić żal i współczucie z naszej strony. Znając Twoją mądrość wierzę , że sobie poradzisz jak z wielu innymi sprawami. Wiedz , że możesz zawsze na nas liczyć . Trzymaj się !!!

W dniu 1.08.2019 odbyliśmy zapowiadaną wcześniej podróż sentymentalną do Barwinka.Po drodze odwiedziliśmy Pustelnię św. Jana  z Dukli. Była chwila zadumy refleksji nad upływającym czasem , a także  modlitwy. Mamy nadzieję , że trud włożony w pokonanie trudnej drogi do pustelni będzie nas wspierał w pozytywnym myśleniu , że nie ma rzeczy niemożliwych.

Po tych duchowych przeżyciach udaliśmy się w dalszą podróż docierając do Barwinka. Dla wielu naszych koleżanek i kolegów była to okazja do wspomnień z lat służby na tym przejściu granicznym i co tudużo mówić , był to powrót do lat młodości. Gospodarzem naszej wizyty na przejściu granicznym w Barwinku był nasz kolega Adam Szymkowiak , który znakomicie przygotował i poprowadził nasz pobyt w tym pięknym miejscu. Wspomniał o początkach istnienia tego przejścia i z dumą podkreślał , że było to w swoim czasie największe przejście graniczne napołudniowej granicy RP.

Po wzmocnieniu się smacznym posiłkiem w funkcjonującym na przejściu barze ruszyliśmy w dalszą podróż do Rymanowa. To piękne uzdrowisko jak się okazało jest znane większości naszych koleżanek i kolegów z racji pobytów sanatoryjnych. Po ponad godzinnym spacerze, oddychaniu sanatoryjnym powietrzem i spożyciu kilku gałek pysznych lodów ruszyliśmy w dalszą podróż. W jej trakcie niektórzy z kolegów wzmocnieni świeżym powietrzem rozpoczęli śpiewanie wycieczkowe często patriotycznych pieśniu bojowych a także obyczajowo-biesiadnych. Jak zwykle w zajeździe Pod Semaforem w Bachórcu nastąpiło rozwiązanie naszej wycieczki. Wracając do Przemyśla w Krzywczy przejechaliśmy przez nie tak dawno zbudowany most na Sanie i wracaliśmy dalej urokliwą trasą przez Chołowice, Krasice i Krasiczyn. Na twarzach naszych współtowarzyszy eskapady było widać zadowolenie pomimo zmęczenia u niektórych bardziej aktywnych w spożywaniu uzdrowiskowej wody mineralnej. Do zobaczenia na trasie !!!

P.S. Zdjęcia z imprezy  w zakłądce Galeria - Ważne wydarzenia- Barwinek 2019. Zapraszam także na stronę www.facebook.com./seirsc/

S.T.DSC 0027

DSC 0029

DSC 0024

W dniu 06.07 wybraliśmy się w niewielkim gronie  na Międzynarodowe Targi Koni w Lutowiskach. Impreza jest cykliczna a dla nas był to drugi wyjazd w celu obejrzenia parady pięknych koni i podziwiania pięknej bieszczadzkiej przyrody. Troszkę zawiodła frekwencja ale tak to bywa z imprezami o oznaczonej dacie - nie wszystkim odpowiada termin. Jechaliśmy z Przemyśla przez Dynów skad  jak zwykle zabraliśmy na pokład busa kolegów z Rzeszowa i Dukli. Widowisko  tzn parada koni jak zwykle zachwyciła ale wrażenie wg mnie nie było porównywalne z ubiegłoroczną imprezą. Coś mi się wydaje , że w przyszłym roku sobie odpuścimy. Po zakończeniu targów udaliśmy się w kierunku Soliny  i Dynowa. gdzie w otoczeniu przyrody a przede wszystkim jeziora solińskiego i lasów bieszczadzkich spędziliśmy miłe chwile. Nasz kolega Piotr tradycyjnie dokumentujący fotograficznie nasze eskapady tym razem nie mógł nam bezpośrednio służyć swoją wiedzą i pasją fotografowania.

Zdjęcia robione przez Piotra Bieleckiego przedstawiające głównych aktorów Międzynarodowych Targów Koni  w naszej galerii w zakładce  : gościnnie-Lutowiska 2019

.S.T.

66082098 2242814462697900 3856578991959834624 n

66227447 2242814419364571 5300784199328858112 n64743515 2242814599364553 5205596088983093248 n65968047 2242814722697874 2851107648814710784 n66386922 2242814556031224 2966226739581157376 n

Please publish modules in offcanvas position.